Памер шрыфту
A- A+
Iнтэрвал памiж лiтарамі
Каляровая схема
A A A A
Дадаткова

Раздзелы сайта

Галоўная

"ФАРМІРАВАННЕ ВЕДАЎ У ДЗЯЦЕЙ ДАШКОЛЬНАГА ЎЗРОСТУ АБ ПРАВІЛАХ ДАРОЖНАГА РУХУ МЕТАДАМ ПРАБЛЕМНЫХ СІТУАЦЫЙ"

Трывожныя статыстычныя дадзеныя па дзіцячым дарожным траўматызме нікога не пакідаюць абыякавым несуцяшальныя зводкі аб ДТЗ, дзе пацярпелымі, на жаль, з'яўляюцца і дзеці. І гэта пры тым, што ў школах, дзіцячых садках рэгулярна праводзяцца ўрокі, заняткі па правілах дарожнага руху, розныя агляды, конкурсы, КВЗ і т. д. Чаму так адбываецца? Аказваецца, дзіцяці мала атрымаць канкрэтныя веды.

Трапляючы ў складаную сітуацыю на дарозе, наўрад ці ён зможа гэтыя веды ўжыць. Неабходна ўвесці дзіця ў праблемную сітуацыю, дзе ён зможа вучыцца арыентавацца ў навакольным абстаноўцы, самастойна знаходзіць шляхі вырашэння з яе. Праблемная сітуацыя-стан разумовага цяжкасці дашкольнікаў, выкліканае недастатковасцю раней засвоеных ведаў і спосабаў дзейнасці для вырашэння пазнавальнай задачы, заданні або вучэбнай праблемы.

Актуальнасць выкарыстання праблемных сітуацый у фарміраванні уяўленняў аб правілах дарожнага руху звязана з наступнымі фактарамі: - рэзкім ростам колькасці аўтамабіляў, якія перасоўваюцца па дарогах гарадоў і пасёлкаў; - вялікай колькасцю траўмаў, атрыманых у выніку дарожна-транспартных здарэнняў у агульным спісе; - адсутнасцю ў дашкольнікаў усвядомленай неабходнасці выканання правілаў дарожнага руху.

Якія патрабаванні прад'яўляюцца да праблемных сітуацыях: рашэнне праблемнай сітуацыі павінна быць арыентавана на максімальную самастойнасць і творчую дзейнасць выхаванца; праблема павінна адпавядаць вучэбнай інфармацыі, якую спазнае дзіця, а таксама ўжо наяўнай у яго інфармацыі. праблемная сітуацыя павінна ствараць дастатковую цяжкасць у яе вырашэнні і ў той жа час быць пасільнай, тым самым спрыяючы фарміраванню патрэбаў у яе вырашэнні; аснову праблемнай сітуацыі павінна складаць супярэчлівасць інфармацыі